APA YG BEST bekerja dari rumah
- banyak masa utk keluarga
- boleh memasak utk suami & anak-anak
- saving lebih kurang 3 jam sehari (utk perjalanan pergi & balik dari tempat kerja)
- lebih focus & effective (sebab tak ada gangguan dari rakan setugas)
- korang dosa kot (sebab kurang menyumpat)
- save RM150 utk beli pakaian baru (kalau suka shoping la)
- break time lebih dari 1 jam
Erm tu yg baru terpikir.. apa yg best lagi erk... nanti pikir lagi... kalau keje banyak sangat, memang la tak best kalau nak pangku baby masa bekerja mcm kat gambar bawah ni... tapi sekurang2nya kita bila kita lihat muka baby, cool sikit hati ni.. tension pun release la..... maybe baby ni boleh jadi penCETUS idea creative korang.. ermm... mcm best jer bunyi nyer...
lebih kurang macam ni my dream office kalau kat rumah la... INSYAALLAH satu hari nanti akan tercapai... sekarang kene ambil pengalaman & banyak benda kene belajar... bestyer ...
APA YG BEST kat office
- lebih focus sebab tak ada gangguan peribadi (dr suami & anak-anak)
- boleh berfesyen setiap hari
- boleh kelihatan cantik sentiasa
- lebih nampak profesional (sebab setiap hari pakai blazer kot)
- Ramai kawan & kenalan
- ada kebebasan & mempunyai ruang untuk diri sendiri
Macam ni la keadaan kerje di office.. kertas untuk di fail bertimbun-timbun.. teringat masa Zura kerja di bank, seminggu kalau tak di fail.. ermm bila disusun jadi twin tower setinggi Zura gak... ermm... cari rezeki halal...
Ni keadaan ofice yg baru diubah suai.. cantik.. kemas... ermm.. tapi dlm gambar jer.. realitynya... hampir semua office yg Zura kerja memang tak terurus kecuali bilik CEO.. tu pun Secretary yg kemas... ermm..indah kerja di office ni lebih KHABAR DARI RUPA...
No comments:
Post a Comment